Městské policie v Česku začínají nově využívat portál „Bezpečí“

Linka 156 je obecně známé číslo, na kterém mohou občané České republiky kontaktovat městské policie. Nově budou mít městští policisté v případě potřeby možnost připojit ke standardnímu telefonickému hovoru video, chat a lokalizaci volajícího. To vše díky portálu „Bezpečí“, za kterým stojí tým aplikace Záchranka. Portál byl původně̌ vytvořen pro Zdravotnické záchranné služby v ČR. Dnes funguje na všech 14 ZZS nejen v ČR, ale také́ v Rakousku a v Maďarsku. Využívají ho také horské služby v ČR a na Slovensku. Jako první je portál „Bezpečí“ zaváděn do provozu v Brně, Plzni, Karlových Varech a Zlíně.

„Podnět na vznik portálu přišel přímo od městských policií. Viděli, jak funguje portál aplikace Záchranka pro ZZS a oslovili nás, zda bychom jej nemohli přizpůsobit potřebám městské policie. Zhruba před půl rokem jsme proto spustili vývoj a jsme velmi rádi, že se do projektu postupně zapojují jednotlivá města v ČR,“ říká Filip Maleňák, autor aplikace Záchranka.

Portál „Bezpečí“ umožňuje ke standardnímu hovoru na linku 156 doplnit multimediální komunikaci. Volající dostane od dispečinku strážníků SMS zprávu se speciálním odkazem, který volajícího po otevření lokalizuje a po povolení přístupu ke kameře spustí videohovor. Součástí je také chat s automatickým překladem pro zahraniční volající a možnost zaslat fotografie přímo na dispečink městských policistů. Stejně jako na záchranné službě o využití této technologie rozhoduje vždy operátor strážníků na základě předchozí telefonické komunikace. Není třeba si do telefonu instalovat žádnou mobilní aplikaci, vše funguje pouze na potvrzení odkazu z SMS. Volajícímu tak stačí chytrý mobilní telefon s připojením k internetu.

V létě roku 2020 představila aplikace Záchranka společně s Nadací Vodafone možnost navázání videohovoru mezi dispečinkem Zdravotnických záchranných služeb a volajícím. Operátor má tak „oči“ na místě události ještě před příjezdem první posádky na místo. Od té doby došlo využití videa u stovek tísňových volání. Například u autonehod, popálenin či telefonicky asistované resuscitace. Týmu aplikace Záchranka se podařilo portál „Bezpečí“ propojit také se systémy záchranek. Díky tomu bude možné po vzájemné domluvě strážníků a krajské záchranky informace o spolupráci mezi oběma složkami předávat nejen slovně ale i datovou cestou. Podobně je dnes na krajské záchranky v případě spolupráce u zásahu napojena například i horská služba. Rychlá lokalizace a klasifikace události zjednoduší koordinaci a vzájemnou spolupráci těchto dvou složek.

„V důsledku probíhajících dynamických změn ve společnosti registrujeme stále stoupající počet volání na tísňovou linku 156. I když se na každou takovou výzvu snažíme reagovat co možná nejrychleji a dojezdová doba se pohybuje v řádech minut, využití komunikace prostřednictvím portálu nám může pomoci získat důležité informace ještě před samotným příjezdem hlídky. Spolupráce s veřejností je pro nás klíčová, a velmi si jí proto ceníme,“ říká ředitel MP Zlín, Ing. Milan Kladníček, MBA, DBA.

Portál jako první portál implementují městské policie v Brně, Plzni, Karlových Varech a ve Zlíně. Je určen jak pro velká, tak i menší města. Z technického hlediska jsou požadavky na zavedení minimální a portál je možné spustit v řádech několika týdnů.

Více informací naleznete na www.bezpeci.app.

– pj –

ID DS: 5ttb7bs | e-mail: posta@zlin.eu | informace: +420 577 630 500 | foto a webdesign: www.reklamni-inzenyri.cz
Zásady používání cookies